30.5.2015

Hermanni korkkaa ulkokentät

Eilen lähdin melkein suoraan töistä Raumalle epistelemään Hermannin kanssa. Miia lähti mukaan Stellan ja Nipsun kanssa. Olin ilmottautunut ennakkoon möllien putkiralliin x2 ja kerran möllien agilityradalle. Ennakkoilmottautuneiden kesken arvottiin 12 kg:n Racinel Black Label-koiranruokalahjakortti ja arpa suosi mua! Eli mentiin kisoihin jo voittaneina :)
Pääasiallinen tarkoitus oli treenata lähdössä pysymistä. Ekalle putkiralliradalle startattiin ensimmäisinä. Mua vähän jännittikin :) Lähdössä pysymisessä ei ollut ongelmia. Se on alkanut sujua paremin nyt, kun olen käskenyt Hermannin maahan. Siinä on ilmeisesti helpompi pysyä. Tällä eka kierroksella hätäilin parissa kohtaa ja saatiin kaksi kieltoa. Reippaana Hermanni teki töitä mun kanssa, eikä ottanut häiriötä mistään. Nää oli ekat agilityt ulkokentällä, mutta eipä ollut eroa sisällä tehtyihin treeneihin. Mä niin tykkään tuon työskentelyasenteesta.

Toisella kierroksella Hermanni jo tuntui osaavan radan ulkoa, eikä enää tullut kieltoja. Yllätyin silti, kun palkintojen jaossa meidät kutsuttiin ykköspallille :)

Tässä välissä oli avoimen putkiralli ja Miia teki mallikkaat suoritukset molempien koirien kanssa, ollen Stellan kanssa sijalla 1. ja Nipsun 2.

Sitten oli vuorossa möllien agilityrata. Miia toimi kontakteilla palkanviejänä. Lähdössä pysyi edelleen hyvin, tavoite saavutettu!
Kakkosena olleesta aasta tuli ensin ohi, koska olin liian pitkällä edessä ja sitten kiipesi sen nurjalta puolelta. Erinäköinen muuri ei tuottanut ongelmia ja puomillekin kiipesi hyvin. Kontakteja ei ole juurikaan tehty, eikä varsinkaan radan osana, joten tyytyäinen sai tähänkin olla. Puomin alastulolla ei huomannut palkkaa, vaan lähti mun liikkeeseen mukaan, kun tein pienen sivuirtoamisen. Yhden hypyn ohitti vielä kun ampui putkesta liian pitkälle enkä ohjannut kunnolla.



Kisaamisen jälkeen Hermanni sai vielä leikkiä Viima-göötin kanssa ja kivaa oli, ainakin ilmeistä päätellen!

Mä oon kyllä onnellinen, kun tuosta ipanastakin on kasvamassa varsin pätevä harrastuskaveri :) Huomenna molemmat pöttöset pääsee Marjon valmennukseen, saas nähdä riittääkö mun kunto :D

Ei kommentteja :