19.4.2015

Kruisailua Kauhajoella

Muokattu 20.4. Lisätty kuvia
Tuli korkattua ulkokisakausi ja uusi kisapaikkakin, kun tänään lähdettiin Kauhajoelle kisaamaan. Matkaseurana oli Justiina ja Nala, mun ryhmässä aiemmin treenanneet, nyttemmin Joensuussa asuvat kolmosluokan korkkaajat. Meillä oli siis tietysti kova keskinäinen kisa, kumpi voittaa kumman :)
Kisat olivat pienet ja mukavan leppoisat, tuollaisesta kisatunnelmasta mä kyllä niin tykkään, taitaa olla pohojammaa-efekti. Miniluokissa starttasi ekassa 10 ja kahdessa muussa 11 osallistujaa. Mentiin maksi-medi-mini- järjestyksellä. Makseja taisi olla 14 ja medejä 7.
Justiina ja Nala starttasivat kolmansina ja me Sakarin kanssa kuudensina. Heti eka radalla meinasivat tehdä nollan, mutta toiseksi viimeisen hypyn Nala hyppäsi nurinpäin, joten hyl. Meni ohjaajan piikkiin.
Meillekin tuli hyl. Sakari veti korvat luimuun ja nupit kaakkoon, päästeli menemään vähän minne sattuu :) Noin vallaton se harvoin on, taisi ulkokisailu tuntua pitkästä aikaa hyvältä :) Keinulta vetäisi turvalleen, mutta onneksi ei loukannut!



Hermanni oli mukana hengailemassa ja käyttäytyi melko hyvin. Sillä on tapana haukahdella ja ilmoitella olemassaolostaan, mutta tänään oli jopa ajoittain hiljaa. Se on varmaan sitä Teinin Pekan näyttelyarvosteluun kirjoituttamaa määrätietoisuutta. Pikkumies ei todellakaan nyhjää mun lähellä tai jännitä mitään, vaan tutkailee reippaana ja tarkkana, mitä ympärillä tapahtuu.

B- radalta Justiinalle ja Nalalle tulokseksi keppivitonen ja meille sitten taas kahden ensimmäisen riman tippumisen ja puomin alastulon loikkauksen vuoksi 15. Eli tämän kisan voitti nuorempi sukupolvi :) Tulostaululla mun leuka kopahti polviin, kun näin meidän etenemän, 4,27! Toki radalla oli paljon suoraa, millä sai painattaa, mutta silti. Sakari oli tämän kisan minien nopein tuloksia tehneistä, joten ykköspallille olis ollu asiaa ilman virheitä. Mä olin niin tyytyväinen, en olis uskonu, että Sakari kulkee noin kovaa, viime keväänä ei tahdottu päästä edes 3,5 etenemiin. Kehitystä, JES! Tällä radalla olen erityisen tyytyväinen keppien tarkkaan suorittamiseen ja renkaalle kääntymiseen. Oli sellainen kohta, jossa monella oli vaikeuksia ja monenlaista ohjaustapaa tuohon kokeiltiinkin.



C-rata oli hyppäri. Jsutiinalle ja Nalalle tulokseksi 15, yksi rima alas ja tokavikalla hypyllä kaks kieltoa, kun Justiina ei ehtinyt persjättöön.
Keppien jälkeisillä hypyillä mua mietitytti, että kuinka oikein ohjais. Moni teki tuplasylkkärillä, mutta mä päätin kierrättää pitemmän kautta. En sitten osannut tehdä kyseisessä kohdassa mitään ja Sakari meinas tulla kokonaan ohi, sain kuitenki pelastettua. Yks rima tippui jo kuitenkin ennen tätä. Videolla näkyy toinenkin rima maassa, mutta se on tuulen tiputtama. Ajoittain tuuli niin kovaa että esteitä meni sen voimasta nurinkin. Lopun persjättöönkin ehdin koutsi-Marjon kannustamana :) Meille siis tulos 5, tämä erä meille. Tasoihin jäätiin, täytyy ottaa revanssi Justiinan kanssa joskus :) Mutta tälläkin radalla Sakari meni myös lujaa, etenemä oli 4,28!! Ja vielä tuo pieni kuprukin mun takia.



Sanna Kääpä oli ottanut kisoissa kuvia:
Tästä kelpaa kyllä jatkaa, seuraavaksi vappupäivänä Seinäjoella :)

Ei kommentteja :